torsdag 22 januari 2009

Smart som Einstein typ.

Smart blir man av att gå kurs. Kanske inte, men det är iallafall vad jag har gjort hela dagen.
Ingen fancypants-kurs på annan ort med buffe eller så, utan i lunchrummet på jobbet på en pinnstol framför en dator hela dagen med massa kaffe och åtskilliga kisspauser.
Jag försöker lära mig vårt nya kassasystem (kassa system höhöhö) som jag ska dra igång på Söndag. Själv. Vi får väl se hur det går. Jag är inte särskilt orolig.
Imorrn blir det förhoppningsvis bara en ordentlig genomgång av uppstarten på Söndag, så jag får gå och jobba som vanligt igen. Sitta still hela dagen är inte min grej. Dessutom glömmer jag bort att lyssna efter några timmar.
Inte så effektivt direkt.
För övrigt så har jag varit vaken mer eller mindre sen klockan 3 i natt. Riktigt sååå tidigt hade jag inte tänkt gå upp, men jag hann definitivt äta frukost i lugn och ro iallafall...
I brist på bilder från mitt liv (kommer inte åt bilderna när Jonnes dator är avstängd och jag orkar inte gå tvärs över rummet för att sätta på den. Lat? Hur tänker du då?) så blir det lite ögongodis.
Varsågoda!


Inte så het nuförtiden, men för 20 år sen..

Frukost 6:30:
Två skivor Lingongrova med smör, ost och grön paprika. En kopp grönt citronte med honung.

Fika 8:30 & 10:30:
Kaffe med mjölk. Vatten vatten vatten.

Mellanmål 11:00:
En riskaka.

Lunch 12:15:
Teryiakikyckling, nudlar, wokgrönsaker och cashewnötter i gräddsås. Vatten.

Fika 13:30:
En kopp kaffe med mjölk. Vatten.

Mellanmål 16:45:
En banan.

Middag 18:00:
Potatis, ugnsstekt fisk med sås och rotfrukter. Två skivor havreknäcke med smör. Vatten.

Steg:
4966

1 kommentar:

Kristine sa...

Åh, Axl!!! Det är han och Sebastian, så är det bara!