tisdag 20 januari 2009

Sim sim

Jag gillar verkligen såna här dagar då allt känns bra och ganska kul. Mera mera!!
Sällan har jag lyckats hålla mig så här nöjd när jag har varit ledig några dagar, men nu har jag varit ledig i hela 4 dagar, och just nu känns det nästan synd att jag ska jobba igen i morgon.
Vad är det för fel med mig? Ska jag börja gilla att vara ledig helt plötsligt? Det trodde jag inte skulle hända innan huset var klart.
Dagen har varit lagom lång och lagom händelserik. En helt lagom dag med andra ord.
Jag vaknade 9:30, låg i sängen och glodde på tv till 10. Blev sur över det usla vädret och bestämde mig för att skita i promenaden. Åt en lång frukost och kollade på en skräckfilm som gick på Canal+, fick huvudvärk och tog två Treo och vilade en stund. Tittade på Battlestar Galactica och åt lunch, och tittade på ett halvt avsnitt till innan det var dags för dagens stora händelse: besöket på Järna Trä. Vi har tittat på trappor, köksfläktar, ytterdörrar, innerdörrar, köksluckor och annat husrelaterat, och det är så kul! Men samtidigt så ångestframkallande. Det är så sjuuukt mycket att tänka på. Men det borde jag nog skriva i husbloggen istället.
Sen åkte vi hem, åt middag och sen åkte vi och simmade. Skönt! Kände mig mycket starkare och piggare än förra veckan. Och ännu mer slut nu efteråt.
Jag har också slagit på stort och köpt ett gymkort och simkort. Nu jävlar ska det hurtas! Beach 2009 here I come! Jag ska bara ha tid att träna nån gång också.
Så. Det var min dag. Spännande att läsa va? Det börjar mer och mer likna en dagbok det här...
Nu väntar 5 dagars jobbande, så förvänta er inga långa och innehållsrika inlägg.
Men jag ska göra mitt bästa.
Tjingeling!

Frukost 10:30:
Havregrynsgröt (hälften fiberhavregryn) med äppelmos och mjölk. Två skivor Lingongrova med smör, leverpastej, gurka och ärtskott. Vatten. En kopp rött te med blåbärssmak.

Lunch 14:30:
En bit ost- och skinkpaj. En avokado, gurka, röd och grön paprika, körsbärstomater och ärtskott. Vatten.















Mellanmål 15:30:
En liten kaffe latte.

Middag 18:00:
Raggmunk, stekt bacon, lingonsylt, rivna morötter, vatten.

Mellanmål 21:15:
Fruktsallad gjord på banan, honungsmelon, ananas, och en kiwi. Vatten.














Motion:
50 minuter simning = 50 längder = 1250 meter







Snart Marge Simpson

Inga kommentarer: