måndag 19 januari 2009

DU kan vara titel!!!!

Va fan! Det här med att skriva rubriker till mitt ordbajs är inte min grejj. Jag får prestationsångest och vill verkligen få till nåt snärtigt och tufft, men jag kammar noll varenda jävla gång.
Det är nästan så jag drar mig för att skriva nåt här bara för den jävla överskriftens skull! *arg tjej 82*

Jaja, jag ska sluta gnälla om oväsentliga saker. Nån gång. Sen.
Jag är ledig idag. Självklart är det sämst väder ute så man vill ligga kvar i sängen hela dagen. Det gjorde jag inte. Jag gick upp 8:30 och drog in till stan (alltså Slöddertälje. Inte häftigare än så) för att göra lite ärenden. Först var jag hos optikern igen och provade mina brillor en sista gång. Så nu är dom beställda. Om två veckor är det helt okej att kalla mig Mimmi four-eyes eller glasögonorm. Om ni vill ha stryk förstås. Haha!
Sen gick jag högst motvilligt till Apoteket för att hämta ut migräntabletter och p-piller. Jag var sur hela tiden jag stod i kön för att det skulle bli så jäääävla dyrt, men tydligen så gäller fortfarande mitt högkostnadsskydd så det blev mycket billigare än jag trodde.
Dessutom var Apotekstanten i kassan sjukt trevlig, och ärligt talat, när har det nånsin hänt på Apoteket? Det har inte hänt mig iallafall.
Bra där!
Jag försökte även handla upp mina presentkort som jag fick i julklapp, men jag är verkligen sämst på att shoppa.
På VILA hittade jag ingenting alls men på HM hängde det en fin vårjacka som jag lätt kunde tänka mig att köpa. Om det inte var för att den var för liten i storlek 42! What the hell?! Så fet är jag inte. Dumma kuk-HM.
Det bidde en mascara och en topp som jag ryckte åt mig på vägen till kassan i förbifarten. Jag ska prova den strax och se om det var nåt att ha. Den såg stor ut iallafall.

Så spännande har min dag varit. Vad har ni gjort idag kompisar?

Imorrn är jag också ledig. Hoppas det blir fint väder, för här planeras långpromenad för att få tiden att gå.
Vi ska också till Järna trä och kolla på husgrejjer! Wiiii!

Puss.

Frukost 9:00:
Två limpmackor med smör och ost. En kopp grönt citronte med honung.

Lunch 13:00:
Två skivor lingongrova med smör, leverpastej, ärtskott och gurka. Vatten. En kopp grönt citronte med honung.

Mellanmål 15:00:
Fruktsallad gjord på färsk ananas, ett päron, en kiwi, och honungsmelon.

Middag 18:00:
Teryiakikyckling, nudlar, wokgrönsaker och cashewnötter i gräddsås. Vatten.

Mellanmål 20:00:
Några klunkar saft för att hålla sötsuget borta.

Steg:
7077

Motion:
20 minuters rask promenad i Mölnbo city.

Inga kommentarer: