måndag 12 januari 2009

seg i kolan

Jag vaknade 5 i morse av att vinden blåste. Då fick jag för mig att det var storm ute och att tågen således inte skulle gå eftersom det säkert skulle blåsa omkull nåt jävla träd nånstans. Och eftersom jag hade båda nycklarna till jobbet kunde jag ju inte komma försent, så jag tog ett tåg tidigare än det jag brukar ta. Det gick exakt i tid, och inte fan blåste det speciellt mycket alls.
Så går det när man hetsar upp sig på morgonen.
Nu har jag bara den ena jobbnyckeln med mig hem, så skulle jag mot förmodan komma sent i morgon skulle det ju inte vara hela världen. Så i natt kanske jag kan sova ordentligt.
Jag får nog huvudvärk snart. Det trycker sådär otrevligt i pannan. Som tur är det ju bara nån timme tills jag får gå och lägga mig, så då kanske jag kan sova bort det.

Först ska jag prova alla mina låne-bågar några gånger till först. Jag var ju hos optikern idag som ni kanske minns, och fick beskedet att jag har två synfel på samma öga. TVÅ.
Bisarrt.
Så nu ska jag ha ett par glasögon när jag läser och ett par när jag tittar på tv och sitter framför datorn. Alltså måste jag välja ut två olika bågar, och det är inte det lättaste kan jag lova.
Det fina i kråksången är att jag får det andra paret på köpet när jag köper det första, och att jag får låna hem 4 olika bågar i taget tills jag hittar några jag trivs med innan jag måste bestämma mig.
Om ni är snälla kanske jag visar bilder på provningarna, men just nu orkar jag inte fota nåt.

Nu ska jag sluta tjata om mina glasögon.
I morgon ska jag simma och bli smal och snygg.
Tja´rå!

Frukost 8:00:
Lättyoghurt, branmüsli och russin. En limpmacka med smör och ost. En kopp rött te med blåbärssmak.

Lunch 12:00:
Ris, currysås, stekt fläskytterfilé, gurka, tomat, grön paprika, morötter, och sockerärtor. Vatten. En kiwi till efterrätt.

Middag 17:30:
Ris, chickenbits, sötsur sås, gurka och tomat. Vatten.

Steg:
7490

Inga kommentarer: