onsdag 14 januari 2009

Hurt!

Hurt som i hurtig dårå, inte som aj.
För att vara en ledig dag har den varit väldigt hurtig, och jag gillart! Hann med en hel del på listan. Vi ska se..
  • Tvätta bilen ( alltså inte i en biltvätt, utan själva) check! (Jonne tvättade och jag dammsög lite)
  • Bestämma vilka två par brillor jag kan tänka mig använda. check!
  • Åka till optikern och beställa och betala. check! Fast betala fick jag göra när brillorna är klara.
  • Fixa nya p-piller så det inte blir några barn gjorda. check! Och blodtrycket var perfa!
  • Gå till apoteket och hämta ut ovan nämnda p-piller samt nya migräntabletter. Kommer bli dyyyrt! icke. Ska göras Måndag eller Tisdag nästa vecka istället.
  • Laga mat. halvcheck. När jag kom hem från stan var maten redan klar, men jag gjorde sallad iallafall!
  • Helst gå en promenad också, men det blir nog inte så. check! Jag och finaste gick en timme ungefär, och det var så skönt!
Jag hann till och med med att ligga under täcket och halvsova en stund innan jag tog tag i mitt liv. Sweet.
Dessutom köpte jag ett par skor (gympisar eller sneakers om man är ball) på halva reapriset. 87:50:- Värt!

Vi håller på och bestämmer färg på huset nu också, och om nån är intresserad så kommer husbloggen uppdateras inom en snar framtid med olika färgval vi funderar på. Så ni kan väl kolla och berätta vad ni tycker?

Jag önskar att alla dagar kunde vara som idag. Ingen rastlöshet, ingen ilska, ingen bitterhet, inga ledsna tankar (förutom om Ellens mormors syster), ingenting.
Det känns så fint.

Fast jag låter alldeles för hurtig och jobbig. Nästan som om jag skulle vara religiös :)

Frukost 10:45:
Havregrynsgröt med mormors äppelmos och mjölk. Två kokta ägg. Två rostmackor med smör och leverpastej. Vatten.

Lunch 16:00:
En banan, sisådär en halv liten sån där påse "Nuts & Crunchy on the go", Ramlösa med granatäpple.

Middag 18:30:
Bandspaghetti, Jonnes kyckling med creme fraiche-sås, en avokado, isbergssallad, gurka, tomat, grön paprika. Vatten. En stor kaffe latte till efterrätt.

Steg:
11933. Mycket nöjd med det en ledig dag.

Motion:
En timmes promenad i solen med Jonne ute på landet. Kan inte bli mycket bättre.




Jonne är i full färd att få bilen att glänsa.



Jag kommer med glada hejarop och tar usla kort på mig själv.


Tuff kille någonstans i Mölnbos vildmark.


Mina nya fina värda skor.

1 kommentar:

Ellen sa...

Jag tycker att det är härligt att du är glad och hurtig. Då kan få ge lite sånt till mig, har haft blädagar.. men men. Snart är det helg!! Kul med bilder på den här bloggen tycker jag.
Ska bli spännande att se dig i dina nya brills också, men du kommer inte ha dem jämnt eller?
Puss!