måndag 5 januari 2009

Det känns som Söndag

Känns konstigt. Det är Måndag fast Söndag. Känns ganska fint ändå.
Har knappt gjort något vettigt idag heller, men det är ju sällan jag gör det över huvud taget.
Jag var i alla fall till läkaren här i Mölnbo, och tänkte att den här gången jag kanske får en riktigt riktigt bra en, som botar all min huvudvärk och gör allt bra.
Och ja, han var väldigt trevlig, tog sig tid och stressade mig inte, men jag vet nog mer om migrän än vad han gör.
Det hela slutade med att vi pratade husbyggen och badrumsrenoveringar och jag gick hem med ett recept på dom gamla vanliga migräntabletterna.

Nu har jag i alla fall varit där. Så nu kan jag pricka av det på listan.

Jag har också klurat ut vad det är pappa betalar 616 kronor till Telia för, och så har jag äntligen bokat tid för en synundersökning. Skitläskigt.
Jag tycker verkligen att det är skitjobbigt, men jag kan inte längre inbilla mig själv att jag inte är närsynt. Jag vet att det är löjligt att vara nervös för en simpel synundersökning, men jag tänker bara på hur det var när jag var liten och tillbringade dagar på Huddinge Sjukhus med olika ögonläkare som petades och hällde äckliga vätskor i mina ögon som gjorde att jag inte såg nåt på flera timmar. Usch. Jag ryser bara jag tänker på det.

Nu är det bara nya p-piller som står kvar på Att-Göra-Listan.
Jag skulle vilja klippa mig också, men det är ju inte direkt nåt akut jag behöver slösa pengar på den här månaden.

Snart ska vi kolla på denna filmen:
Vi hörs väl imorrn då kompisar?

Frukost 11:00:
Havregrynsgröt med mormors äppelmos och mjölk. Två kokta ägg. En rågkaka med smör, ost och gurka. En kopp grönt citronte med honung.

Fika 13:45:
En stor kaffe latte.

Mellanmål 16:45:
Ett päron.

Middag 17:30:
Kebabkött, ris, starka såsen, tzatziki, fefferonis, gurka och tomat. Typ 5 pommes frittes. Vatten.

Mellanmål 20:45:
Vaniljglass med chokladsås. Mmmm!

Motion:
Promenad till och från läkaren= 25 minuter kanske.

Inga kommentarer: