söndag 2 januari 2011

Ze plan

Okej. Så här är det: Jag är inte överviktig. Jag är i allra högsta grad normalviktig även om jag ligger närmre överviktig än underviktig på den skalan.
Problemet är att jag är så sjukt otränad. Daska till min mage så dallrar den en kvart.
Jag har inga magmuskler. Kan inte ens göra en sit-up. Har fått frågan flera gånger om jag inte har en "bulle i ugnen". Och det är ju jävligt kul att höra. Verkligen.

Jag vet att jag blir piggare, gladare och får ett jämnare humör om jag rör på mig.
Jag skulle så gärna vilja känna mig snygg när jag går på fest, och kunna ha på mig vad jag vill istället för att välja sånt som döljer magen.
Dessutom är det jobbigt att försöka hålla in magen hela tiden.
Självförtroendet och självkänslan ligger lågt.

PLANEN:
  • Godis, snacks och läsk endast på helgerna.
  • Inget småätande mellan måltiderna.
  • Ordentlig lagad mat varje dag och matlåda på jobbet.
  • Mer motion och träning. Ska leta reda på träningsövningar man kan göra hemma och sätta ihop ett program.
  • Promenader till jobbet när det är möjligt.
  • Skaffa träningskort/simkort.
  • Ta upp joggingen igen så fort snön har smält bort.
  • Försöka få in 3 träningstillfällen av någon sort i veckan.
  • Matsedel varje vecka.
  • Mer planering. Jag mår bra av att planera och strukturera.
  • Mäta kroppen och väga mig varje vecka.
  • Redovisa allt på bloggen. Då kan jag inte fuska.
MÅLEN:
  • Plattare mage.
  • Minus 4 kilo på vågen om 8 veckor.
  • Jämnare humör och en gladare Mimmi.
  • En stark och pigg kropp.
  • Träna 3 gånger i veckan för att jag vill, inte för att jag måste.
Ja vi får se hur det går.
Jag är hoppfull nu i alla fall, för den här gången är jag inte ensam.

1 kommentar:

Alex sa...

Den här gången fixar vi det ALLA tillsammans :D /Alex, en annan deltagare i Rivstart 2011
ellexsandra.devote.se