lördag 15 januari 2011

Film + chips + dip = Fredagkväll

Japp. Jag lät bli datorn igår kväll (kollade bara det allra viktigaste, typ facebook :)) och myste tillsammans med världens finaste.
Vi kollade på en halvdassig film och åt chirre, dirre och grönsaker tills vi fick ont i magen.
Har fortfarande svårt med att sluta äta när det är gott.
Jag lät även bli att skriva in allt på Viktklubb för att jag helt enkelt var för lat och bekväm.
Men det gjorde jag nyss istället, och dagen slutade på 1805 kalorier.
Inget att hetsa upp sig för om det inte blir en vana.

Jag måste få unna mig lite ibland, annars orkar jag inte.

I dag ska jag:
- Småstäda huset och plocka undan allt skit vi dragit fram under veckan (läs: post, disk, smutskläder, tidningar och dylikt)
- Tvätta.
- Vattna blommorna.
- Ta ner adventsljusstakar och stjärnor.
- Puttra iväg till affären och handla mjölk och säkert en massa annat.
- Städa kylskåpet. Såg nåt som såg ut att ha stått där inne misstänkt länge.
- Möjligtvis kanske dra på mig arbetskläderna och hjälpa Jonne och svärfar att bygga på övervåningen.
- Eventuellt dra på mig träningskläderna istället och köra ett pass. Men jag har inte bestämt mig än. Har ont i huvudet just nu så jag kanske skjuter upp det tills i morgon istället.

I kväll ska jag:
???
Den som lever får se.

Här kommer gårdagens rapport.

Frukost:
Lättyoghurt med Saltå Kvarns fruktmüsli. En kopp kaffe med mjölk.

Lunch:
Glömde matlådan hemma så det fick bli en kycklingsallad med bulgur och vitlöksdressing från hamburgerhaket. Vatten till det.

Middag:
Blomkåls- och broccolisoppa. En skiva Pärlan med smör och ost. Vatten.

Mellanmål:
En blodapelsin. En halv kopp kaffe med mjölk som jag halsade stående och nästan fick upp igen. Halsa inte kaffe hörrni!

Fredagsmys:
Less fat chips, morotsstavar och gurkstavar med dipp. Fanta Zero.

Inga kommentarer: