lördag 15 januari 2011

En lista i väntan på nästa OS.

Första kärleken?
Niklas. När jag var 14. Det var första gången jag var kär på riktigt.

Favoritspråk?
Svenska. Det är ju för bövelen det enda språk jag fullt ut behärskar. Annars är jag ett stort fan av hittepå-svengelska. Det pratar jag ofta.

Favoritkaraktär/person från världslitteraturen?
Men pretto! Va fan är världslitteratur?
Jag gillar Harry Bosch. Det är absolut den enda jag kan komma på just nu *eko i huvudet*

Favoritrum?
Svårt, men jag säger vardagsrummet. Eftersom vi har öppen planlösning ingår köket och hallen också.

Favorit plats för att läsa böcker?
På pendeltåget. Typ det enda stället jag har ro att läsa. Om folk runt omkring håller tyst förstås.

Favoritfärg?
Eeeh. Får man säga svart. Annars är jag inne på grönt just nu. Men det varierar.

Favoritmålare?
Hej jag är inte kulturell.

Favoritsaker att samla på?
Jag försöker sluta samla på saker, men filmer, skivor och recept slutar jag inte skaffa mig.

Favoritblomma?
Orkideer i fönstret. Tulpaner på bordet.

Favoritdoft?
Jonnes hals. Hemma-lukt. Hav. DKNY Be Delicious om vi pratar parfym.

Om du ska få en medalj för något just nu, vad skulle det vara?
Karaktär. 2 veckor i sträck är nog nästan rekord.

Favoritsmak?
Mjölkchoklad när man är riktigt godissugen. Kall öl en varm sommardag. Just nu: Kokt broccoli med salt.

Det första du tänker på när jag säger "röd"?
Kommunist.

Natt eller dag?
Dag. Är aldrig vaken på natten längre i stort sett som jag var i min "ungdom". *ålderskrisandetjej82*

Favoritskurk?
Sauron. Tuff kille.

Tält eller motell?
Lätt tält om det är varmt, torrt och myggfritt. Så motell med andra ord.

Favoritinstrument?
Banjo.

Åska eller blixtnedslag?
Nej tack.

Te eller kaffe?

Kaffe med mjölk. Eller citronte med honung. Annars får det vara.

Vin eller öl?
Gillar båda, men öl lite mer.

Citron eller lime?
Jag säger lime, utan närmare eftertanke.

Måndag eller fredag?
Fredag! Bästa dagen på hela veckan. Om jag inte jobbar på lördagen. Då är Måndag bättre.

Februari eller december?
December = julafton. Julafton = <3

Hattar eller halsdukar?
Halsdukar. I alla fall på mig själv. Andra kan passa i hatt, men inte jag.

Regn eller solsken?
Regn! Älskar´t.

Spiderman eller Superman?
He-man.

Katter eller hundar?
Katter är ju tuffare, men hundar är gosigare. Kan absolut inte välja.

Glass eller sorbet?
Glass! Fett ska det vara.

Favoritkarusell?
Bergochdalbanor. Kan inte åka saker som snurrar runt. Då snurrar det i mitt huvud resten av dagen.

Vad är initialerna på den person du senast kysste?
J.Ö

Vilket karaktärsdrag hos andra är du ofta avundsjuk på?
Självsäkerhet. Social kompetens. Karaktär.

Om du kunde flyga, var skulle du flyga först?
Jag skulle flyga ner till Thailand en sväng och hälsa på min fina mamma. Sen skulle jag flyga hem igen.

Har du någonsin vunnit en medalj eller pris?
Det har varit dåligt med sånt. Det enda jag kan komma på var en cd-singel med Peter Andrés (nån som minns honom? Inoljad med flottigt hår som åmade sig barbröstad i vattnet) autograf. Stort när jag var 13.

Vad är din hemliga dröm?
Om jag berättade skulle den ju inte vara hemlig längre.

Favoritårstid?
Våren och hösten.

Favoritgodis?
Choklad! Djungelvrål. Sura godisar.

Favoritvarelse från havet?
Sälar, pingviner, uttrar, sjölejon och dylikt. (tog mig friheten att ändra frågan till "djur som lever nära vatten"

Favoritstad?
Jag är ju ingen stadsmänniska och har inte sett så mycket städer, så jag är tråkig och säger Stockholm.

Flyg eller bil?
Beror väl på var man ska. Jobbigt och ta bilen till Australien t. ex...

Inga kommentarer: