onsdag 4 januari 2012

Rivstart 2012. Ze plan.

Under dessa 8 veckor hade jag tänkt gå ner 2 kilo. Då får jag en ny förstasiffra på vågen och väger mindre än vad jag gjort på 10 år.
Men mitt största och viktigaste mål är att komma igång med träningen igen, för då mår jag bra.
2 gånger i veckan är minimum och då räknas längre promenader också.
Jag tänker rapportera allt jag äter här i bloggen. Jag äter inte enligt någon diet då det bara får motsatt effekt om jag förbjuder mig själv saker.
Då hamnar jag automatiskt i trotsåldern och gör tvärtemot.
På helgerna tänker jag äta godis, glass, chips och läsk om jag känner för det, om jag samtidigt sköter träningen. Jag ska dock försöka äta nyttigare och mer grönt.
Jag ska också börja med lunchpromenader. Mest för att få lite dagsljus och frisk luft om dagarna.
15-20 minuter varje vardag borde jag hinna med.

Nu kör vi!

Inga kommentarer: