fredag 28 november 2008

Migrän a la carte

Efter en hel veckas huvudvärk kom migränen. Ordentligt.
Det var så illa att jag var tvungen att gå hem från jobbet. En fredag. Innan första advent. Och då mina vänner, då är det illa.
Efter en migräntablett som jag fick av Eva eftersom mina egna är slut (tack hjärtat! Du räddade min kväll) och en timmes tupplur funkar jag hyfsat igen.
Men det är fan inte kul!

Imorrn blir det vilt och galet 75-årspartajj. Hörs.

Frukost 9:15:
Två Rågfibertoast med smör och köttbullar. En likadan macka med smör, skinka, tomat och grön paprika. Juice.

Lunch 12:45:
Potatis, brunsås, revbensspjäll, tomat och grön paprika. Vatten. Mjölkchoklad till efterrätt som sig bör en fredag.

Mellanmål 16:30:
Mera mjölkchoklad som tröst.

Mellanmål 20:30:
En flarra julmusse. En klunk julöl.

Middag 21:30:
En liten bit ugnsstekt fylld fralla, två varma mackor med skinka, ost och tomat. Cola.

Tre bra saker:

+ Migräntabletten jag fick av Eva. Värt!

+ Att jag kunde sova bort det mesta av migränen.

+ Fredag!

Inga kommentarer: