måndag 20 februari 2012

Sammanfattning vecka 7 + Plan vecka 8

Vikt: I fredags morse, efter att ha haft en riktigt bra vecka, visade vågen +2 kg. Nu bojkottar jag vågen ett tag. Den ger mig bara ångest.
Motion/Träning: 45 minuter spinning. 30 minuter core. 55 minuter löpband. Totalt 130 minuter och 7,16 km.
Mat: Helt okej.

Så här såg planen ut:
  • Besöka gymmet minst 2 gånger. Det blev 3 gånger. Det är jag supernöjd med!
  • Försöka se saker och ting mer positivt. Jag är ju annars rätt pessimistiskt lagd av mig.. Jorå. Större delen av veckan var jag glad, nöjd och lugn i själen.
  • Gå ner i vikt. Icke.
Såhär tänker jag; det jag ville uppnå med hela rivstarten var att komma igång med träningen, och det har jag verkligen gjort, och jag märker ju att det går åt rätt håll.
Kroppen känns mindre fläbbig, starkare och fastare.
Men så ställer jag mig på vågen som bara visar fel jävla siffror hela tiden, och det känns så dumt att få ångest över det, när jag vet att jag är på väg åt rätt håll.
Det blir bara självplågeri.
Kanske ställer jag mig på den för sluvägningen, kanske låter jag bli.
Jag fortsätter fokusera på att må bra, både fysiskt och psykiskt.

Veckans plan:
  • Försöka sluta ha så himla dåligt samvete hela tiden. Skriva upp 3 positiva saker som hänt varje dag.
  • Minst 2 gymbesök.
  • Ha en matsedel för helgen klar senast Torsdag så vi slipper vad-ska-vi-äta-ångesten.
Japp. Så får det bli.


Inga kommentarer: