tisdag 7 februari 2012

Prova-nåt-nytt-dagen

Jaha. Här gick jag runt och trodde att det var en helt vanlig grå Tisdag.
Ack vad jag bedrog mig.
Det visade sig vara stora prova-på-nåt-nytt-dagen!
  • Jag bloggar utan att vara aptrött med gröt i hjärnan. Det är typ nytt. Jag gör det inte särskilt ofta iallafall.
  • Jag lagade en helt ny obeprövad maträtt till middag. Helt ätbar faktiskt. Bild finns här nedanför för den nyfikne.
  • Istället för mitt vanliga gröna te med citronsmak dricker jag svart te med persika/mango-smak. Såklart inte lika gott, men nytt!
  • Spontanbokade in mig på ett dubbelpass styrka/spinning imorgon. Nu börjar jag bli rätt så nervös. Skivstång och grejjer har jag aldrig sysslat med förut. Hoppas dom är snälla mot nybörjare. Hoppas jag pallar med ett dubbelpass utan att dö.

Ja ni ser ju. Helt wild and crazy dag.

Nu ska jag dricka upp mitt te och gå och packa gympapåsen. Sen är det dags för skönhetssömn. Måste ju vara pigg imorgon. Håll tummarna för att jag överlever.



Frukost: Lättyoghurt med müsli. 2 koppar svagt kaffe med mjölk.
Lunch: Lövbiffspasta. Sallad med gurka, miniplommontomater, sojabönor, morot och rödlök. Vatten.
Middag: Fläskfilé med stekt ris. Gurka. Vatten.
Övrigt: Vindruvor och några helt smaklösa jordgubbar. En kopp te.


Inga kommentarer: