måndag 20 juli 2009

Så typiskt mig.

Svärföräldrar + Axl på Åland.
Frida i Japan.
Ensamma hemma.
Semester.
Som upplagt för lycka och välmående.
Men nä. Känner mig missnöjd och rastlös. Borde jobba på huset, borde slappna av och bara vara, borde åka till Södertälje och träffa vänner. Osv.
Ingen bra dag. Varken humörmässigt eller matmässigt.
Men imorron blir det nog bättre. Ska måla klart panelen så vi kan ha semester på riktigt och sen åka och spela golf eller nåt. på kvällen bjuder mormor på middag. Onyttig sådan men ändå. Ska försöka äta sakta och känna efter när jag blir mätt.
Ikväll blir det film och förhoppningsvis kan jag somna bra. I natt låg jag vaken till 4 och jag vet inte ens varför. Så jävla irriterande.
Om jag visste vad det var för fel kunde jag åtminstonde börja jobba med det, men jag kan inte sätta fingret på varför jag inte är riktigt nöjd och glad.
Jag vet bara att det inte har nånting med Jonne att göra. Det är det enda jag är riktigt säker på.
Jag kan inte riktigt slappna av och det är nåt som gnager i mig, men jag vet inte vad, och det gör mig frustrerad och än mindre avslappnad.
Varför kan jag inte vara normal?

Frukost:
En skiva ekologiskt fullkornsbröd och två knäckemackor med avokado och skinka. En kopp kaffe med mjölk. Vatten. Ett havreflarn med choklad. Inte god. Måste sluta äta skit. Jag tycker ju för faan inte ens att det är gott!

Mellanmål:
Två godisar. Såna där sura med salt inuti. kommer inte ihåg vad dom heter.

Middag:
Nästan en hel bananpizza. Vitlöksås. Pizzasallad. Cola. Pizzan var sådär, och colan var varm och inte alls god. Hade funkat lika bra med vatten till. Att jag aldrig lär mig..

Fika:
Två koppar kaffe med mjölk. Vatten. En havrekaka med choklad. Den innehöll 120 kcal! och var inte ensgod, men jag åt upp den ändå. Bra där. Verkligen.

En mer elle mindre katastrof till dag. Jag MÅSTE lära mig att tänka efter före! Att börja reflektera över om jag verkligen verkligen är sugen på den här godisen/chipset/kakan eller vad det nu må vara. 9 gånger av 10 blir jag bara besviken på att det inte var så gott som jag föreställt mig, och så mår jag illa efteråt.
Idag blir det iallafall inget mer ätet. Punkt.

Inga kommentarer: