torsdag 23 juli 2009

Lill-Lördag

Igår var det verkligen lill-Lördag.
Kickan, Johan, Ellen och Hannes kom och drack öl med oss igår kväll, och det var rätt trevligt.
Jag vet inte varför, men det känns ibland som om vi inte är riktiga kompisar längre.
Men jag kanske bara är paranoid och hittar på. Vem vet..

Dagen över huvud taget blev riktigt bra ändå. Jag körde till Järna där vi köpte var sitt par foppatofflor, fula men användbara. Sen körde jag vidare till mitt jobb där vi snackade lite skit med Eva och Erik. Nu känns det inte fullt så omöjligt att gå tillbaka till jobbet igen. Skönt!
Sen gick vi på stan med Johan och Kickan, och jag hittade en jättefin klänning till bröllopet, samt sandaler och en bh till samma tillställning. Så fina!
Känns så skönt! Nu fattas bara en liten kuvertväska eller liknande och kanske ett halsband.

Sen grillade vi hos mamma och pappa, men pappa verkade vara på dåligt humör, så jag satt där med den gamla välbekanta knuten i magen.

Idag skulle vi egentligen spelat golf med Jocke, men han verkar ha bangat, så dagens enda projekt är att åka och handla mat och sen laga den lagom tills familjen Österlund behagar komma hem.

Och imorgon är det business as usual. Slut på friden med andra ord.
Men det blir säkert bra. Ju snabbare huset blir klart desto bättre.

Gårdagens synder:

Frukost:
Två rostmackor med kantarellstuvning. Vatten. En kopp kaffe med mjölk. Fick kantarellstuvning av mormor som jag bestämde att det skulle vara helt okej och värt att äta. Det var det inte. Det var inte såå gott och dessutom mådde jag illa efteråt.

Lunch:
En halv grov baguette med kyckling, ost, grönsaker och dressing från Subways. En liten cola.

Middag:
Grillad kyckling, sallad, gurka, tomat, orange paprika, några strips, mammas hemgjorda örtsås, stekta kantareller, Vatten.

Snarr:
4 öl, rostade mandlar, japanmix, några chips.

Inga kommentarer: