måndag 7 februari 2011

Som en struts...

Herreguuuud vad tungt det var att jobba igen!
Jag är helt slut nu, men jag är ju å andra sidan inte helt frisk än så det är nog inte så konstigt.
Men det blev ingen lunchpromenad, för det orkade jag inte.
Man ska lyssna på kroppen har jag hört.

Jag vägde mig i morse också, men vägrar godkänna resultatet, så jag stoppar huvudet i sanden och låtsas som det inte har hänt och väger om mig i morgon bitti.
Är resultatet det samma får jag väl inse faktum, men just nu lever jag i förnekelse.
Men jag rapporterar resultatet i morgon i alla fall. Hur det än ser ut.

Annat som jag funderar på en Måndagskväll som denna:

-Att det är förbannat tråkigt att vara gräsänka (varför i hela friden heter det så). Livet är mycket tråkigare utan Jonne. Saknar dig älskling!

-Om jag ska orka få tummen ur och boka en ny tid för besiktning av bilen. Jag vägrar göra det på min födelsedag.

-Om min mobil håller på att dö eller ej. Det är svårt att höra vad folk säger och det låter som att dom pratar i en plåtburk. Inte bra!

-Att jag tänker gå och lägga mig nu.
Godnatt!

Frukost:
En skål lättyoghurt med müsli. En kopp kaffe med mjölk.

Lunch:
Lasagne. En morot, strimlad vitkål, sockerärter. Vatten.

Middag:
Korv stroganoff med ris och broccoli. Vatten.

Mellanmål:
En kopp kaffe med mjölk. En kopp grönt te med honung. Ett äpple.

Inga kommentarer: