fredag 4 februari 2011

Hurtplanering

I ett försök att ignorera den begynnande bihåleinflammationen (jag har varit med om det förr så jag tar mig friheten att diagnostisera mig själv) och låtsas att jag är frisk och hurtig har jag planerat matlista för nästa vecka.
Då kan jag storhandla på Måndag och slipper springa till affären varje dag, och kan ta en lunchpromenad istället är planen.
Känns fint. Men mer om det på Söndag i veckoplaneringen.
Här kommer i alla fall nästa veckas matsedel om det är nån som vill veta.
Jag kan också bjussa på recept om nån är intresserad för jag lagar nämligen alltid efter recept! Ingen improvisation här inte.

Måndag: Het korvpasta med broccoli.
Tisdag: Mexigryta med fetaost och blandad sallad.
Onsdag: Italiensk mandelfisk med pressad potatis och rivna morötter.
Torsdag: Pastagratäng med skinka, blandad sallad och morotsstavar.
Fredag: Fredagsmys! Ännu inte bestämt vad.
Lördag-Söndag: Ännu oklart.

Ska försöka få till det här nu och fortsätta skriva matsedel de veckor jag lagar mat. Varannan vecka jobbar jag sent så då lagar Jonne.
Men det känns så skönt och ha det planerat redan nu, så man slipper gå och fundera på vad vi ska äta hela jävla tiden.
Nu får vi se om det funkar i praktiken också...

Inga kommentarer: