måndag 14 februari 2011

En skitdag som blev en sweet dag.

Ledig dag.
Massa planer. Skulle städa hela huset, tvätta all tvätt, baka, laga mat, köpa allahjärtanspresent osv.
Vaknade med huvudvärk som blev till migrän. Skit.
Ungefär halv 4 gick den över efter 2 treo och en tupplur.
Klockan 4 kom mitt hjärta hem.
Alla planer gick helt enkelt i stöpet.

Men jag har ändå hunnit tvätta 5 maskiner, laga mat och baka bröd under kvällen.
Jonne påstår sig överleva utan present, och städa får jag helt enkelt göra en annan dag.
Dessutom fick jag världens finaste armband i present!!!
Av världens finaste kille!
Jag är verkligen lyckligt lottad som har honom.

I morgon ska jag jobba. Och gå en lunchpromenad.
Hörs.

Frukost:
Havregrynsgröt med mjölk och en halv skivad banan. En skiva husmansknäcke med kaviar och kokt skivat ägg.

Lunch:
En skål lättfil med hallon/persika-smak, Special K-flingor och en halv skivad banan. En rostmacka med smör och ost.

Middag:
Mexigryta (köttfärs, chilipeppar, paprika, bönor och majs) med sallad gjord på machesallad, körsbärstomater, gurka, grön paprika och rödlök. Fetaost. Vatten.

Mellanmål:
En av Jonnes hembakta havrebamsingar.

Inga kommentarer: