fredag 4 februari 2011

Klen och karaktärslös

Ja vad ska man säga?
Det är skitsvårt att vara hemma och sjuk och inte ha några rutiner.
Det bästa sättet att gå ner i vikt skulle vara att jobba varje dag egentligen. Då äter man på bestämda tider och har liksom inte tid att fundera på om man är godissugen eller ej.
I går var jag godissugen, och vi hade en liten påse med Brio-godis hemma som faktiskt legat sen jul.
Jag bestämde mig för att vänta en halvtimme och se om godissuget skulle gå över, annars skulle jag få äta.
Efter en halvtimme var jag ännu mer sugen så jag åt hela påsen på 80 gram.
Men det var liksom efter ett moget övervägande så då kändes det okej.
Men sen ville svärmor bjuda på nybakt semla och då sprack ju hela planen.
För jag åt ju givetvis den också.
Och var vaken mellan 3 och 5 i natt med världens illamående.

Vad vill jag då säga med den här långa osammanhängande texten då?
Att jag fortfarande är hemma och sjuk och har alldeles för mycket tid att grubbla och analysera.
Att jag bara ville få klaga lite på min egen veka karaktär.
Att man inte ska äta en påse godis och en semla på samma kväll för då mår man illa.
Att det var gott men inte värt det.

Vi säger så.

Inga kommentarer: