torsdag 3 februari 2011

Nähä.

Jag är sjuk.
Känner mig svag, yr, klen och trött. Har lite ont i huvudet, annars inga krämpor.
Är bara helt slut.
Gick hem efter lunch igår på jobbet när jag insåg att jag inte skulle orka stå, gå, vara trevlig och hjälpa kunder i 5 timmar till.
Spenderade resten av dagen på soffan innan jag la mig för att sova i drygt 10 timmar.
Fast jag vaknade varenda gång jag skulle vända på mig bara för att kroppen protesterade så genom att vara tung och oflyttbar. Skitjobbigt.
Således är jag hemma idag och som det känns nu blir jag hemma i morgon med.

Blev ohurtig och tyckte synd om mig själv i går kväll och åt godis, men i morse smygvägde jag mig och vågen är fortfarande min vän!
Så nu är jag lite hurtig igen. I sinnet alltså. Kroppen är totalt ohurtig och kan/vill bara ligga på soffan.
Jag har fint sällskap dock. Finaste katten Busan sover utsträckt bredvid mig med tungan utanför som en hund. <3

Jag bjussar på gårdagens matrapport som förmiddagsläsning så hörs vi förmodligen ikväll igen.
Nu ska jag titta på My so called life och drömma mig tillbaka till femtonårsåldern.

Frukost:
Havregrynsgröt med mormors äppelmos och mjölk. En kopp grönt te med honung. En skiva Polarpärlan med leverpastej och gurka.

Lunch:
Lasagne. Machesallad, babyplommontomater, rödlök och gurka. Vatten.

Middag:
3 varmkorvar med bröd, ketchup, senap, lite rostad lök och lite vitlökssås. Vatten.

Mellanmål:
En kopp kaffe med mjölk. En kopp grönt te med honung. 6-7 bitar Gott & Blandat.

Inga kommentarer: