tisdag 24 februari 2009

Jag är lite efter

Hela den här dagen har varit lite efter.
Jag jobbade och slet (nåja) på jobbet hela dagen men hann inte med allt jag ville ändå.
Jag sprang till bussen utan att ens hunnit pinka innan, och såg den åka iväg utan mig.
Jag tog nästa buss, bara för att inse att världens sämsta busschaufför körde den. Det tog år och dar att komma fram. Det blev dessutom broöppning och köer på vägen.
Jag kom ner till Centralen och sprang som en galning bara för att se tåget åka iväg.
Jag blev pinknödig och skitsur och förbannade alla SL-anställda.
Jag gick på nästa tåg en halvtimme senare och upptäckte att Stockholmståget var försenat. Alltså blev mitt tåg försenat 10 minuter.
Jag kom tills slut hem, pinknödig som fan, slängde i mig lite mat och åkte och simmade.
Och nu sitter jag här och behöver gå och lägga mig och tycker att dagen tog slut alldeles för snabbt.

Men Slayer (eller Slajser som Jonnes pappa säger) är alldeles utmärkt musik att lyssna på när man är arg.

I hate everyone equally
You can't tear that out of me
No segregation -separation
Just me in my world of enemies


Jonne tycker att jag måste tillägga att ovanstående inte gäller honom (eller andra MOOS-medlemmar).

Nu är det läggdags. Imorrn kanske jag är i fas med tiden.
Puss!

Frukost 9:45:
Lättyoghurt med dinkelmüsli, banan och russin. Vatten.

Lunch 12:45:
Makaroner, dom sista överblivna köttfärsbiffarna, ketchup, vitkål och morötter. Vatten. En kopp rött te med blåbärssmak.

Mellanmål 15:45:
En apelsin.

Middag 18:45:
Spaghetti, Jonnes goda korvsås, gurka, tomat, grön paprika. Vatten.

Mellanmål 21:00:
En morot, en skiva havrelimpa med smör och ost. Vatten.

Steg:
Glömde stegräknaren hemma, men runt 10 000 gissningsvis.

Motion:
Simmade 60 längder = 60 minuter = 1500 meter.

Inga kommentarer: