tisdag 10 februari 2009

Äggskalle


Jag läser ganska mycket bloggar. För att fördriva tiden mest, men även för att jag är så fruktansvärt nyfiken på andras liv.
Jag läser också en del andra hurtiga bloggar. Mestadels riktigt överviktiga människor som desperat försöker gå ner i vikt utan att lyckas. Det är ganska bra för självkänslan faktiskt. Då kan jag känna att jag är mer lyckad som människa än vad dom är.
Anywho, en av fettona (jaja, inte illa menat, men hon är fet) testar just nu en ägg-diet. I en veckas tid ska hon bara käka ägg, majonnäs, och räkor till alla måltider.
Låter heeelt galet om ni frågar mig.
Borde det inte vara bättre och äta lite mer frukt och grönt och kanske RÖRA lite på sig nån gång?!
Dumma människa.

Japp. Det var det. Jag har iallafall rört på mig idag. Tisdag är ju den officiella simmardagen, och eftersom jag mår mycket bättre idag så simmade jag en halvtimme. Bättre än ingenting liksom.
Imorron är jag ledig och har inte den blekaste aning om vad jag ska hitta på mer än att jag måste åka och handla lite nyttigheter.
Jag gillar ju grönsaker.
Vi får väl se. Kanske ligger jag i sängen hela dagen och glor på film. Känns rätt lockande just nu faktiskt. Kanske dags att gå och lägga sig...

Frukost 9:45:
Lättyoghurt, dinkelmüsli, russin och skivad banan. Vatten. En kopp rött te med blåbärssmak.

Lunch 12:45:
Potatis, en chorizo, stuvad blomkål. Vatten. En halv kopp kaffe med mjölk.

Middag 18:15:
Spaghetti, köttfärssås, ketchup. Två körsbärstomater. En liten bit knäckebröd med smör. Vatten.

Mellanmål 21:00:
Två mackor med smör, leverpastej och gurka. En kopp rött te med blåbärssmak.

Steg:
9629

Motion:
30 minuter simning.

Inga kommentarer: