söndag 26 oktober 2008

Mimmi hon är tlöt.

Hej kompisar.
Jag är trött. Den dära extra timmen man fick idag blev tydligen för mycket för mig.
Den gick väl i och för sig åt till att sitta i bilkö genom Stockholm, men det är faktiskt ganska jobbigt att sitta i en bil när man anstränger sig för att inte kissa på sig.
Vi har varit i Uppsala idag och hämtat alldeles gratis material till huset, och resan dit gick hur bra som helst. Innan vi vände hemåt igen köpte vi kaffe och en banan på Statoil, och det var väl lite väl optimistiskt, för jag har ingen stor kisseblåsa.
Sen hamnade vi som sagt i en trög kö, och jag trodde på allvar att jag skulle kissa på mig.
Men just då lossnade det (stoppet alltså, inte kisset) och vi kunde köra snabbt snabbt till ett annat Statoil.
Så ingen olycka hände som tur va.
Note to self: Drick inget vätskedrivande under bilfärder på vältrafikerade vägar under söndagseftermiddagar.

Fy vad mycket spännande information jag delger mig av här jämt!

För övrigt är jag ganska nöjd med min dag i mat-väg. Tackade nej till bulle vid fikat, och köpte banan istället för macka på Statoil när jag var hungrig.
Nu ska jag strax provsmaka hemgjorda chokladpraliner, men ändå..

Frulle 9:15:
Havregrynsgröt med mormors hemgjorda äppelmos och mjölk. Två skivor Skogaholmslimpa med smör och leverpastej. Vatten.

Fika 11:30:
En kopp kaffe med mjölk.

Mellanmål 16:00:
En liten kaffe latte. En banan.

Middag 18:15:
Stekt rostbiff med vitlökssmör, lite strips och lite bea, wokgrönsaker och en halv majskolv med salt. Ett glas cola. Vatten.

Mellanmål 20:45:
Skulle gissa på tre hemgjorda chokladpraliner och en kopp grönt citronte.

Hörs imorrn!

Inga kommentarer: