tisdag 21 oktober 2008

Dag två

Jag vill börja med att varna för ytterligare ett tråkigt inlägg, för jag är fortfarande klen och trött.
Så. Annars då? Jorå. Har haft en rätt hyfsad dag. Timmarna på jobbet gick snabbt och timmarna hemma gick ännu snabbare. Till dagens glädjeämnen hör att det börjar bli yttepytte lite lättare att andas, att Johan och Kristine snart få flytta till större, GRATTIS!, samt ett helt nytt avsnitt av The big bang theory med husguden Sheldon Cooper.
Dagens minus är att jag blev jättejättearg på en alkis på jobbet, fick skäll av en tågkonduktör på väg hem fast jag inte gjort nåt fel, och att min röst nästintill försvann helt. Blir så svårt att kommunicera med kunderna då. Och med en chef som tror att han vinner alla diskussioner bara för att han kan skrika högst :)
Nu ska jag bedöva min hals med en bafucin och gå och lägga mig. Det är en dag imorron också mina vänner, och då kommer den oootroligt spännande fortsättningen på Mimmis hurtbulleliv.
Peace out!

Frulle 9:45:
Mild lättyoghurt med Dinkelmüsli, banan och russin. En kopp grönt te med apelsinsmak.

Lurre 12:45:
Spaghetti, köttfärssås, ketchup (nyttighetsvariant med mindre salt och mindre socker). Körsbärstomater, grön paprika och en enorm morot. Vatten. En kopp grönt te med apelsinsmak.

Mellis 16:00:
Två stycken satsumas (åååh vad det stör mig att jag inte vet vad det heter i plural), en kopp grönt jasminte.

Middag 20:30:
Baguette med smör, brieost, lufttorkad skinka, tomat och rödlök. Cola. En kopp Kenyanskt svart rättvisemärkt bra-för-regnskogen-te. Smakade precis som Earl Grey. Lite honung.

Kvällis 22:00:
En kopp grönt citronte med honung. En rejäl klunk hostmedicin.

Steg:
10966



Den gooda Dinkelmüslin!

1 kommentar:

Kristine sa...

Yey! Då blir det inflyttningsfest, glöggfest och nyårsfest inom loppet av en dryga månad. :) Apropå satsumas så tror jag att de heter satsumas i plural också. Jag har en ännu svårare; gröt. En gröt, flera grötar? Låter fult.