lördag 25 oktober 2008

Lord of lies

Yepp. Ni ser rätt. Jag är hemma fast jag sa att jag inte skulle vara det. Jag skulle ju vara hos min fina kusin i detta nu, lite lagom berusad och nöjd med livet.
Istället sitter jag hemma i mysbrallor och med huvudvärk. Men det var inte på grund av huvudvärken vi inte kom iväg, o nej. Felet var bara Sl:s. Fucking jävla kuk- SL!
Är det inte signalfel så är det lövhalka, men det är alltid nåt!
Vi kom till Södertälje hamn. Sen var det stopp. Det meddelades att tågen drogs med förseningar upp till Älvsjö. Där efter var det totalstopp på grund av växelfel och resenärerna uppmanades att hitta alternativa färdvägar. Alltså fanns det inte ens en ersättningsbuss att tillgå.
Så där gav vi upp. Okej att vi kanske skulle lyckas ta oss till Årsta, men hem till Mölnbo mitt i natten vet man inte om man kommer i vanliga fall, så vi vågade inte chansa.

Så istället för partajj blev det spaghetti och köttfärssås hemma hos Johan och Kristine, och det var förstås trevligt det med, så inget att klaga på där, innan vi försökte ta oss hem igen.
Innan vi gick där ifrån kollade vi på sl.se om det var några förseningar på vår linje, men det var det inte påstods det. Vi var hemma 20 minuter efter utsatt tid.
Tack SL. Tack för att man snudd på aldrig kommer i tid, eller ens fram dit man ska över huvud taget. Tack för den bristfälliga information ni ger ut. Tack för att ni ständigt höjer era priser och sänker er standard.
Tack så jävla mycket.
Och så undrar dom varför folk tar bilen..

Nu har gnällt klart på det.
Detta inlägg borde nog ligga i min andra blogg, eftersom detta var tänkt att handla om den hurtiga Mimmi, men jag kunde inte låta bli.
En annan sak, som borde skrivas i den tredje bloggen, (det är mycket att hålla reda på nu) alltså husbloggen, men som jag ändå kommer nämna nu lite i förbifarten bara för att, är att vi äääääääääntligen har fått vårt bygglov. Wiiiiii!

Nu: över till bikten.

Frukost 11:15:
Havregrynsgröt med mjölk och banan. Tre skivor skogaholmslimpa med smör och skivbar leverpastej. Vatten. En kopp grönt citronte med honung.

Fika 14:30:
En kopp kaffe med mjölk.

Mellanmål 17:00:
Cashewnötter.

Middag 18:30:
Spaghetti, köttfärssås, ketchup. Vatten. Vindruvor och några klunkar öl till efterrätt.

Mellanmål 20:30:
Popcorn, cola, mjölkchoklad.

Steg:
Okänt antal, eftersom jag smart nog glömde sätta på mig stegräknaren.

1 kommentar:

Ellen sa...

Bu för tågen! Men heja bygglov! Fan va skönt att ni äntligen är klart.
Puss