fredag 1 juli 2011

Åmeh!

Jag ringde till Postens kundtjänst imorse och tänkte vara lite grinig och ifrågasätta var i hela friden mitt paket är, samt varför man skickar ut en avi där det står att jag ska hämta paketet på ett ställe, och sen skicka det till ett annat ställe.
Men jag kom helt av mig när kundtjänst-tjejen var sjukt trevlig och serviceminded. Hon ringde lite samtal för att lokalisera mitt paket och bad så hemskt mycket om ursäkt för besväret.
Jag blir så jävla glad när folk är proffsiga och serviceminded och gör sitt jobb!
Hursomhelst kom hon fram till att "mitt" utlämningsställe fått paketet igår, men det var felmärkt på nåt vis så dom hade skickat tillbaks det till Stockholm igen. Men nu hade snälla kundtjänst-tjejen roddat om så att det omedelbart skulle skickas tillbaka till Järna igen.
Det var bara att hålla koll på deras hemsida så skulle det komma in under dagen. Fint så.
Jag åkte fina nya tuffa caben med pappa och hämtade min Roffe. Jag åkte in till jobbet och fikade med mina kollegor. Jag gick på Coop och handlade.
Med jämna mellanrum kollade jag om det hänt nåt med mitt paket, men nu var det tydligen strul med alla paketleveranser i Mälarområdet och mitt paket låg kvar i Stockholm.
Jag gav upp och åkte hem. Paketet kommer väl på Måndag tänkte jag och puttrade hem i Roffe.
Jag tog en joggingtur som mest blev en promenad för jag fick sjukt ont i sidan efter ca 6 minuters löpning. Håll antar jag. Så jag gick.
Jag kom hem igen. Kollade på skoj om det hänt nåt med paketet.
Sisådär 5 minuter efter jag kollat sist hade det ju självklart kommit till Järna.
Balle.
Så nu ska jag hoppa in i duschen, äta lite lunch och sen åka iväg igen.
Tur att jag gillar att köra bil. Eller ja, automat i varje fall. Köra bil i allmänhet är jag inte så förtjust i.
Det bidde en lång historia det här. Det bjuder jag på.

Inga kommentarer: