torsdag 30 juni 2011

Semme dag 4 - Så jävla pepp! (en stund iallafall)

Idag är jag glad. Eller nu på kvällen blev jag glad iallafall.
Joggingturen var nästan outhärdligt varm och jobbig. Jag var helt slut efteråt. Orkade inte ens stretcha ordentligt, och det kommer säkert straffa sig imorgon.
Sen fick jag huvudvärk och orkade inte göra nåt vettigt på flera timmar. Låg bara i soffan och läste bok.
Men sen ringde pappa och sa att jag får min bil imorgon. Han kommer och hämtar mig i sin nya fräsiga cab och så åker vi och hämtar hans gamla/min nya bättre begagnade Roffe. Så ska han heta.
Är mycket, mycket exalterad över detta. Men han kommer inte vara min på pappret eftersom det är hälften så dyrt att ha försäkringen på Jonne. Eftersom jag bara har haft körkort i snart 8 månader är jag tydligen en mycket större trafikfara än han. Sen att jag kör lika sakta som en gammal tant har tydligen inget med saken att göra..
En annan sak jag är galet pepp över är att åka till Götlaborg i helgen!!!
Det ska bli så kul! Och vi ska bo på hotell! Visserligen i ekonomirum med "begränsad utsikt", men ändå! GLENN!
Jag är så pepp så jag knappt kan sitta still!!!
Detta kräver extra många utropstecken!!!!!! !! !!!!!!!!!!
Förresten så sprang jag tydligen snabbare idag än i förrgår, fast det var oändligt mycket jobbigare idag. Märkligt.
Fast nu blev jag opepp igen. Hämtade nyss in posten och såg att mitt paket med kläder kommit! Woho! Tills jag såg att det ska uthämtas på Klarabergsviadukten i fakking jävla Stockholm!
Jag går in på Posten.se för att spåra mitt paket och där står det att paketet gått från Göteborg till Stockholm och att det skickats ut en avi till mig igår. Efter detta har paketet skickats till mitt vanliga utlämningsställe i Järna där det tydligen blivit felsorterat och försenat och är nu tillbaka i Stockholm.
?
Varför skicka ut en avi att jag ska hämta det i Stockholm för att SEN skicka det till Järna?
Vad menas med felsorterat och försenat?
Var ska jag hämta mitt paket?
När ska jag hämta mitt paket?
Alla dessa frågor som kräver svar. Imorgon är det griniga Mimmi som ringer Postens kundtjänst och kräver svar!

Inga kommentarer: