onsdag 29 juni 2011

Lite mål och så.

Jag försöker ju som sagt komma igång med träningen lite smått, för jag skulle gärna se att magen minskade lite i omfång och jag skulle väldigt gärna vilja känna mig snygg och smal.
Dock är jag ju hemskt dålig på att hålla någon slags diet, så än så länge äter jag i stort sett vad jag vill. Det viktiga är att komma igång med träningen.

Jag har fått för mig att det är viktigt att sätta upp mål, men själva smal-och-snygg-målet känns lite vagt och icke-konkret så jag ska försöka sätta upp några mindre, mätbara mål.
Jag tänker mig som följer:
  • Ta en vecka i taget. Planera utefter de förutsättningar som ges. Vad ska göras i veckan? När har jag tid att träna?
  • Försök planera in lite nyttigare mat och klura ut lite nyttigare lunch-alternativ.
  • Minst 3 joggingrundor/vecka. Det borde jag absolut klara med tanke på att jag bara är hemifrån en dryg halvtimme.
  • Plankan! Efter varje joggingtur.
Mål:
  • Komma till den punkt där träning övergår från att vara ett nödvändigt ont som man tvingar sig till, till att vara nåt man längtar efter. Oklart hur lång tid det tar för att det ska inträffa.
  • Kunna ha mina sommarklänningar utan att känna mig som en gravid flodhäst. Detta ska ha inträffat innan det är för kallt för sommarklänningar. Så i September senast.
Sen har jag förstått att man ska belöna sig själv med saker om man uppnår sina mål så:
  • Om jag springer 3 ggr/vecka hela semestern (alltså 4 veckor) ska jag köpa en mobilhållare som man sätter runt armen, så jag slipper ha mobilen i handen när jag springer.
  • Om jag springer 3 ggr/vecka hela sommaren (alltså t.o.m Augusti) ska jag åka till Löplabbet och prova ut ett par ordentliga joggingskor.
Fint så. Peppa!!!

Inga kommentarer: