onsdag 8 juni 2011

Men ryck upp dig för fan.

Jag är så himla trött på mig själv. Jag är så himla trött på att alltid se allt i svart eller vitt, att alltid se glaset som halvfullt. Att alltid vara en sån jävla pessimist.

Jag har så oändligt mycket jag är glad och tacksam för. Jag har världens bästa kille, världens finaste hus, världens sötaste katt, ett jobb, vänner osv, men ändå... även om allt är frid och fröjd finns det alltid nåt.

Som exempel; idag efter jobbet tvättade jag och vek en massa jobbskjortor, vattnade alla uteblommor, parade ihop typ 25 par strumpor, och bakade bröd, men istället för att vara nöjd sitter jag här och stör mig på att jag inte tömt diskmaskinen.
Jag kan fortsätta med liknande exempel i evighet, men ingen gillar en gnällspik. Inte ens jag, och då är jag ändå den gnälligaste jag känner.

Hur blir man positiv?

Inga kommentarer: