torsdag 26 april 2012

Detox dag 9

Nu är jag trött. Så ini bängen trött.
Vaknade av att katten krafsade på dörren vid 2. Upptäckte samtidigt att jag var kissnödig så jag var tvungen att gå upp. Vaknade till, började tänka, och på natten är ungefär alla tankar jobbiga.
Tänkte på jobbet och allt jag behöver hinna med där. Tänkte på att grannarna säkert tycker att vi är otacksamma och otrevliga som fortfarande inte bjudit hem dom.
Tänkte på Jonne och hur han jobbar alldeles för mycket och sliter ut sig.
Allt blir liksom så himla stort och överdrivet och jobbigt på nätterna.
Jag somnade om efter nån timme och var ändå i hyfsat skick när klockan ringde, men nu är jag så trött så jag håller på att somna sittandes i soffan.
Hade tänkt lägga mig och läsa (Hungerspelen som alla andra) men det blir nog inget med det.
Imorgon ska jag stänga på jobbet. Det har inte hänt på flera år på en Fredag, och jag ser inte fram emot att sluta 20.30.
Får äta både middag och lunch på jobbet. Kanske frukost med, för jag har inget hemma som passar i detoxsammanhang.
Det är ganska skönt att den snart är över.

Började dagen med ett glas ljummet vatten med citron i vanlig ordning.

FRUKOST:
Ett kokt ägg. En banan. Vatten.

LUNCH:
Majsgryta med fetaost, quinoa och blandad sallad. Vatten.


MELLANMÅL:
En kopp rött te.


MIDDAG:
Grönsaksbiffar med bulgur, tzatziki och blandad sallad. Vatten.

MELLANMÅL:
Naturella nötter och torkad frukt. Galiamelon.

DAGENS BÄSTA:
Jag har verkligen inget sug efter någonting. Skönt, men lite trist på samma gång.

DAGENS SÄMSTA:
Det ändlösa planerandet man hela tiden måste ägna sig åt. Har inget att äta till frukost imorgon.    

Inga kommentarer: