lördag 21 april 2012

Detox dag 4

Jag var lite orolig inför helgen. Ledig helg brukar ju betyda långfrukost med baguette och goda pålägg, och 2 koppar kaffe efteråt.
Och jag var lite avundsjuk imorse när Jonne åt frukost, men jag höll mig undan medan han åt och sen när jag ätit min egna goda frukost och var mätt kändes det helt okej igen.
Helg brukar också betyda snarr på kvällarna, och det blev det idag med, men nyttiga sådana.
Känns förvånansvärt lätt att avstå allt som jag inte får äta under detoxen. Just nu är det easy sailing!
Och huvudvärken är nästan borta!
Snälla, kan det få fortsätta såhär i 6 dagar till tack!?
Dock har jag inte märkt nån större skillnad på kroppen än. Jag känner mig varken piggare eller friskare, men humöret har varit bättre än förväntat, och magen verkar må bra, så jag antar att det går åt rätt håll iallafall.
Dagens matrapport:
Ett glas ljummet vatten med citron direkt på morgonen.

FRUKOST:
Havregrynsgröt med blåbär, skivad banan och havremjölk. Ett kokt ägg. Färskpressad clementinjuice.

LUNCH:
Tomatsoppa med linser och sötpotatis. Vatten. Lite naturella nötter och torkad frukt.

MELLANMÅL:
Ett äpple.

MIDDAG:

Majsgryta med quinoa och fetaost, machésallad, gurka, körsbärstomater, rödlök och grön paprika. Vatten.

MELLANMÅL:
En kopp grönt te.
 
SNARR:
Rostade pistagekärnor , galiamelon och vindruvor. Loka vattenmelon och citron.

DAGENS BÄSTA:
All god mat och nya recept jag testar! Icke-uppblåst mage.

DAGENS SÄMSTA:
Jag känner mig fortfarande inte helt övertygad om detoxens alla positiva egenskaper.

Inga kommentarer: