onsdag 18 april 2012

Detox dag 1.

Så. Detoxen är igång. Känns både bra och dåligt.
Jag har varit galet trött och hungrig mest hela tiden. Och har tänkt en hel massa på sånt jag inte får äta.
Har absolut noll sug efter socker, men salt och fett däremot...
Allt jag har ätit idag har varit gott (godare än jag trodde!) men jag känner mig inte tillfredsställd.
Antar att det tar ett tag för kroppen att ställa om sig.
Lite ont i huvudet har jag också. Jaja, bara 9 dagar kvar efter idag.
Så här har jag ätit:
Började morgonen med ett glas ljummet vatten med pressad citron i.

FRUKOST:
Naturell sojayoghurt med havregryn, krossade linfrön, färska jordgubbar, hallon och mullbär.
En kopp grönt te.

MELLANMÅL:
Ett äpple. Vatten.

LUNCH:
Grillad kyckling (utan skinn), en avokado, körsbärstomater, 2 morötter. Vatten.

MIDDAG:



Squash-och morotstagliatelle med fetaost, valnötter, pesto och tranbär. Vatten.

MELLANMÅL:
En kopp grönt te. Lite naturella nötter och torkad frukt.

DAGENS BÄSTA:
Middagen! Hade väldigt låga förhoppningar om den innan, och blev mycket positivt överraskad.

DAGENS SÄMSTA:
Psyket. Vill bara tänka på ostmackor och chips. Abstinens av nåt slag? Huvudvärk.

Inga kommentarer: