måndag 9 april 2012

Men åååååh!!

Idag skulle jag springa. Det hade jag bestämt.
Av oklar anledning var jag mest sur, grinig och totalt anti-springtjej hela dagen, men till slut kom jag ändå iväg ut.
Först var det bara sjukt kallt och lerigt och jobbigt och jag fick håll, blev kissnödig och snorig, men efter första kilometern kändes det bättre och sen gick det av bara farten. Sprang en annan väg än vad jag brukar, som var längre än den jag brukar springa.
Det går verkligen inte fort när jag springer, och jag springer verkligen inte långt, men jag jobbar på det.
Hursomhelst. Kommer hem. Nöjd och nyfiken. Kollar på telefonen och ser att hela rundan inte registrerats. Balle!
Nu vet jag ju inte hur långt jag sprang! Helt värdelööööööööst!
Jag får helt enkelt ta och springa samma sträcka igen och mäta igen.
På Onsdag morgon innan jobbet tänkte jag.
Imorgon har jag inte tid. Då ska jag gå ut med sopsorteringen, vattna blommorna, ringa tandläkaren och ladda inför jobbet.

Inga kommentarer: