tisdag 16 december 2008

jul!

Vet ni? Ikväll ramlade nog poletten ner att det är julafton nästa vecka.
Även fast det pratas om julklappar hit och önskelistor dit, även fast vi lyssnar på julmusik hela dagarna på jobbet, även fast jag fullkomligt ÄLSKAR julen, så har den känts väldigt avlägsen fram tills nu.
Men nu ikväll började vi (alltså jag och Jonne) prata om vad vi skulle äta till middag den 23:e. Vi jobbar fram till stängning och kommer alltså vara hemma tidigast 21.
Jonne föreslog skinkmackor, och efter det är det typ det enda jag kan tänka på.
Mackor med julskinka och kanske lite senap åsså en musse på det. Mmmmmm! *dreggel*

För övrigt har dom börjat sälja julgranar utanför Coop och jag sniffar så jag blir yr varje gång jag går förbi. Det luktar barndom och lycka. Vi ska LÄTT ha en riktig gran i vårt hus!

Nu vill jag slå in julklappar, dricka julmust och lyssna på julmusik med tända ljus!
Jag är redo, nu kan det få bli jul!

Frukost 11:30-12:30:
Samtidigt som jag jobbade lyckades jag trycka i mig två stycken Polarpärlan med smör och ost och en massa vatten.

Lunch 14:15:
En skål lättyoghurt med branmüsli och russin. Ännu mer vatten. Även detta samtidigt som jag jobbade.

Mellanmål 15:45:
Ett päron.

Mellanmål 17:15:
En kopp grönt citronte med honung och en näve cashewnötter.

Middag 18:15:
Teryiakikyckling med nudlar, wokgrönsaker och rostade cashewnötter. Jag och Jonne lagade och det blev sjukt gott! Vatten till. Och några djungelvrål till efterrätt i vanlig ordning.

Mellanmål 21:30:
Två rostmackor med smör, kaviar och ost. Ett glas saft.


Inga kommentarer: