söndag 7 december 2008

Helgen

Känns som om jag har haft en ganska bissy helg, på ett bra sätt. Har gjort roliga saker varje dag, men det allra bästa är att jag är ledig imorron med, och det som är på tapeten då är: sovmorron, mys med Jonne innan han åker till jobbet runt 13-tiden, bakande av bröd och lagande av mat, och möjligen en promenad om jag känner för det.
SÖ-WEET! Som vi säger i branschen.

Här kommer en otroligt detaljerad redogörelse av min helg:

I fredags hade vi mys hemma hos Malin efter jobbet (alltså Malin, Eva och jag). Vi lagade mat, och skvallrade. Alltså sånt som tjejer gör när vi träffas.
Vi bröt upp tidigt eftersom vi alla är gamla och trötta på fredagar efter en jobbvecka, så jag åkte hem med 21:45-tåget där jag mimade med i partajj-låtar på Irre som hade liiite yttepytte batteri kvar i sig. Hemma kollade jag på slutet av IDOL innan jag gick och la mig, lagom mätt och nöjd med kvällen!
Intaget för dagen:

Provning på jobbet 8:30:
(temat var starkvin och efterrätter) En liten bit kladdkaka, en liten bit toscakaka med citron, en liten bit mjuk pepparka med frukt och nötter. En klunk jättesött starkvin.

Frukost 9:30:
En rågfibertoast med smör och köttbullar. Gurka och grön paprika. Juice.

Lunch 12:00:
Baguette med smör, brieost, lufttorkad skinka, tomat och rödlök. En flaska julmusse.

Mellanmål 16:00:
En apelsin.

Middag 19:30? hemma hos Malin:
Fisksoppa med saffran, lax, räkor, fänkål och grejjer. Tre skivor lite grövre bröd med smör och ost. Alkoholfri päroncider. Tre dadlar med bacon runt. Smågodis och julmust.


Lördagen började med en skööön sovmorron. Sen slappade vi hemma och kollade på nya Arkiv X-filmen och lite sånt. På kvällen åkte vi till Johan och Kristine och drack öl och pratade. Very nice!

Frukost 12:00:
Två skivor Skogaholmslimpa med smör och leverpastej. Två kokta ägg. Vatten.

Mellanmål 15:00:
En halv flaska julmust.

Middag 17:00:
Lövbiff med vitlökssmör, pommes frittes, lite bearnaisesås, ketchup. Vatten. Djungelvrål till efterrätt.

Hos Johan och Kickan 18-23:30:
En kopp kaffe med mjölk. en liten liten bit mjuk pepparkaka. 4 öl (tror jag. Räknade inte så noga.)

Mellanmål 00:30:
En näve ostbågar.


Åsså var det söndag igen då. Vi slöade, kollade på en film, var hos Johan och Kristine för adventsfika, åt middag och dog matdöden en stund, och nu ska vi strax kolla på nya Arn-filmen. Jag kommer nog inte äta nåt mer ikväll, men möjligtvis slinker det ner lite julmust.
Mimmi hjärta Musse!


Frukost 11:00:
Två skivor Skogaholmslimpa med smör och leverpastej. Två kokta ägg. Cola.

Adventsfika 15:00:
En kopp te, en lussebulle, en chokladmuffins.

Middag 18:15:
Potatis, köttfärslimpa med bacon, brunsås, mormors lingonsylt, gurka och körsbärstomater. En skiva vitt bröd med smör. Mjölk.


Inga kommentarer: