söndag 11 september 2011

Rapport från en söndagskväll med spöregn och sega ostbågar (eller fortfarande färska ostbågar om man heter Jonne)

Imorgon ska jag bli hurtig igen hade jag tänkt. Gå ut och gå, äta nyttigt och så där.
Jag tänker mig gröt och macka till frulle, fyllda paprikor till lunch, köttfärsbiffar med blomkåls/broccolimos till middag och ägg och smoothie till mellis.
Långa rundan som promenad. Eller vid dåligt väder en mindre runda. Ut ska jag iallafall.
Jag tänker mig också att jag ska veckohandla, tvätta några maskiner och baka bröd.
Jag tänker mig dock inte att jag ska ha ont i huvudet som nu. Förvånande nog hjälpte det gamla tricket med vit tigerbalsam i tinningarna ganska bra, peppar peppar.
Håll tummarna för det, för jag har ingen lust att behöva ge mig på migräntabletterna.

Jag sitter här och försöker traggla ihop en inköpslista till veckohandlingen, men funderar på att lämna den tills imorgon bitti istället. Jag har nybytta lakan i sängen så den känns väldigt lockande faktiskt.
Äh, jag går och lägger mig.
Vi hörs!

Inga kommentarer: