söndag 18 december 2011

11. Det här upprör mig

Försöker som sagt hålla min neurotiska sida lugn och harmonisk och försöker således undvika sånt som upprör mig.
Bläddrar gärna förbi allt jobbigt i tidningen och byter kanal om verkligheten är allt för deprimerande på Rapport.
Om det är ett moget beteende kan man ju diskutera, men det är mer eller mindre nödvändigt för mitt psykiska välmående.
Däremot kan jag ju inte värja mig mot allt IRL, så upprörd blir jag rätt ofta ändå.
Dumhet upprör mig. När folk är korkade och inte fattar vad jag menar.
Jag blir också upprörd ungefär varenda gång jag letar efter nåt i min garderob, för du kan ge dig fan på att det du letar efter är spårlöst borta och du måste riva ut hela jävla garderoben!
Nu blev jag alldeles uppjagad bara av att tänka på det, så jag slutar nu.

Inga kommentarer: