söndag 7 augusti 2011

Det är bara regn hos mig


Det har regnat ungefär hela dagen och jag är helt galet trött.
Jag har bilder att visa från gårdagen och bilder att visa från dagen, men är som sagt trött.
Så ni får en bild fotad med mobilen genom vardagsrumsfönstret. Varsågoda.
Idag tänkte jag att vi skulle skrota hemma hela dagen i myskläder och lyssna på regnsmatter, men ack vad jag bedrog mig.
Både målaren och snickaren hade projekt för sig som dom behövde hjälp med så det var bara att svida om till arbetskläder och börja jobba.
Med tanke på att dom 2 gjort så fantastiskt mycket för oss helt gratis är det det minsta vi kan göra.
Så vi spenderade ett par timmar med att köra och stapla ved och att städa ett garage.
Sen var jag ute och sprang en sjukt jobbig runda.
Det var uppehåll, men typ 150% luftfuktighet så det kändes som att det inte fanns något syre i luften. Jag fick håll och svårt att andas.
Men jag tog mig runt. Och det är fan det viktiga.
Sen åt vi en sjukt god middag bestående av vita bönor i tomatsås, bacon, och stekt vitt bröd.
Och nej, jag är inte ett dugg ironisk. Det var galet gott.
Nu sitter jag i soffan och försöker få ork till att planera veckans matsedel och inköpslista, men jag tyar icke!
Snart ska vi äta chips och titta på film.
Slut på oerhört spännande Söndags-rapport.
Håll tummarna för att jag är pigg och pepp imorgon så jag kan blogga om roliga saker!

Inga kommentarer: