söndag 1 juli 2012

Utarbetad-och-less-på-jobbet-tjej*82

Just nu är jag inne i en period där jag är så himla less på mitt jobb. Igen.
Jag jobbar och sliter och stressar och kämpar till ingen nytta känns det som. Och det känns inte som att nån uppskattar det heller. Alla bara tar det för givet. Känns det som iallafall.
Tur att jag har semester om 3 veckor.

Dessutom är jag så himla less på att alltid vara trött och orkeslös på fritiden. Så nu ska jag verkligen försöka att njuta lite när jag är ledig och försöka minska på det dåliga samvetet som är ständigt närvarande.

Och så ska jag försöka gnälla lite mindre, äta lite bättre och träna lite mer. Precis som vanligt alltså :)
Igår blev vi t. ex bjudna på jordgubbstårta och bubbel hos svärföräldrarna.


Det var gott och trevligt, men om jag ska kunna känna mig bekväm i bikini om 5 veckor när vi ligger vid poolen på Mallorca, måste sladdret på magen minskas.

Så idag ska jag banne mig ut och springa! Eller åtminstone lunka fram.
Ut ska jag iallafall.
Sen ska jag göra kycklingsallad med fetaost och cashewnötter och njuta av det faktum att jag inte bara är ledig imorgon, jag ska dessutom få spendera den med världens finaste kille som tagit ledigt från jobbet!
Dock ska vi iväg och shoppa kavaj och finskjortor till hans utlandsresor med jobbet, och det är väl inte det roligaste man kan göra på en ledig solig dag.
Men; lediga + tillsammans = bra grej!

Vi hörs. Förmodligen rätt snart om jag lyckas komma ut på den där joggingturen, för då måste jag ju in här och skryta om det...

Inga kommentarer: