tisdag 22 maj 2012

En ganska produktiv morgon trots allt.

Idag börjar min sena vecka på jobbet vilket innebär att jag börjar jobba 11:15.
Planen var att jag skulle ut och springa i morse, men efter en natt av väldigt dålig sömn upphackad i korta stunder kände jag mig inte direkt fit for fight när klockan ringde.
Dessutom spöregnade det och åskade och jag hade en sprängande huvudvärk, så det kändes helt motiverat att låta bli.

Men jag har iallafall vattnat alla blommor, tömt och fyllt diskmaskinen, ringt och bokat tid på bilverkstan (och först ringt runt och kollat vilken verkstad som var billigast, märkligt att det skiljer flera tusen i pris för att göra exakt samma sak), och bokat tid för ombesiktning.
Det är fan inte billigt att äga en bil.

Ja, egentligen väntar jag mest på att blogglusten åter ska infinna sig. Jag har massor jag skulle vilja skriva om, men jag har så svårt att formulera mig. Det blir lätt bara osammanhängande och ointressant.
Jag tar lite bilder med Instagram  tills vidare och väntar på bättre tider.


För övrigt tycker jag inte att det behöver vara varmare än det var igår. Det är min maxgräns för vad jag klarar av.
Igår var jag ledig och spenderade dagen i stan. Beställde nytt pass (och tillbringade en timme i kö hos polisen), klippte bort 2 decimeter av håret (hej sommarfrillan!), och införskaffade bikini, jeansshorts, solklänning och nya solbrillor.
Det var verkligen en sommaruppladdnings-dag igår.

Nu måste jag göra mig redo för jobbet. Får inte glömma rena arbetsskjortor idag! Vägrar lukta sur svett en dag till i en skjorta som saknar nedersta knappen och hela tiden vill glida isär och visa naveln.
Jamen vi hörs då!

Inga kommentarer: