lördag 12 november 2011

Lista: Folk jag har svårt för:

Och innan jag börjar vill jag påpeka att jag inte är en people-person, så är jag på det humöret kan jag störa mig på typ allt människor gör. Men generellt:
  • Kvinnor som framhåller sig själva som blåsta och korkade bimbosar. Vare sig dom är korkade på riktigt eller bara låtsas vara det är det ett helt obegripligt beteende för mig.
  • Folk som svarar "radiomusik" eller "jag har ingen favoritfilm" eller "tittar mest på tv" på frågan om favoritmusik/film.
  • Folk som inte tycker någonting om någonting och svarar "vet inte, bestäm du" på allt.
  • Folk som är med i debattprogram på tv och bara gapar rakt ut och allt går ut på att låta mest och häckla sin motståndare, och om nån mot förmodan hinner få ur sig en hel mening avbryter programledaren och börjar gapa lite istället.
  • Folk som söker jobb och inte kan bemöda sig att korrekturläsa sitt CV innan dom lämnar ut det. Förra veckan läste jag ett på jobbet där en kille stavat sitt namn på 3 olika sätt...
  • Folk som inte gillar Star Wars, Nintendo 8-bitar, Devin Townsend, sarkasm, ironi, pingviner, julmust, Shaun of the dead, 90-talsnostalgi, Neverending Story, eller liknande livsnödvändigheter.
  • Folk utan humor.


Inga kommentarer: