söndag 27 november 2011

Hjärta julen!




Jag har alltid varit en julälskare av rang, men ju äldre jag blivit (läs; ju mer jag jobbat under December månad) har den barnsliga, pirrande glädjen avtagit. Förra året funderade jag på om jag möjligtvis på allvar börjat växa ifrån det här med jul.
Var mest trött och stressad.

Men i år. I år! Julälskaren i mig är tillbaka! Känner mig harmonisk och pirrig. Glad och lycklig.
Detta kanske mattas av en smula av det faktum att julen i år har hamnat på sopigast möjliga plats i almanackan. Julafton är på en lördag = jobb t.o.m fredag och börjar igen på tisdag = typ noll julledighet.
Men va fan. Det är bara att gilla läget.
Och hittills är jag riktigt bra med i planeringen, peppar, peppar.
Har redan nästan köpt klart alla julklappar! Är så himla nöjd med det.
Alltså jag kan knappt beskriva vilken lättnad detta är!
Nu håller vi tummarna för att harmonin och framförhållningen håller i sig.
Har ingen lust att sitta och slå in alla julklappar 5 i 12 natten mot julafton när jag gråter av trötthet igen.

Inga kommentarer: