tisdag 5 maj 2009

Ambivalent

Enligt Svenska akademiens ordlista:
Ambivalent = Kluven. tvehågsen, vacklande.

Vela = Vara obeslutsam, vimsa.

Ambivalent velare = Mimmi. (det står inte i SAOL, det var min fria tolkning.)

Hur som. Jag har saker som vill ut. Massor med ord, onödigt dravel, bokstäver som vill bilda osammanhängande meningar osv.. Ni hajjar.
Om jag och bloggen skulle vara kompisar på Facebook skulle våran "relationshipstatus" vara "it´s comlicated".
Jag velar mellan att vilja skriva allt allt ALLT jag tänker på, och att vara feg och inte vilja att någon ska få veta vad jag tänker och känner.
Därav är bloggen väldigt ojämn. Därav gör vi slut och blir ihop igen oftare än två små finniga emo-fjortisar.
Nån gång kanske jag kommer underfund om hur jag egentligen ska ha det. Tills dess får ni stå ut med velandet.
Eller låt bli. Det är helt valfritt.
Honey! I´m home..

Inga kommentarer: