fredag 4 mars 2011

Med hopp om forsatt liv.

I går mådde jag skit. I morse mådde jag ännu sämre.
Nu har jag duschat, tvättat håret, fått på mig rena kläder, bytt lakan i sängen och ätit Ben & Jerrys.
Och börjar få liiite hopp om livet.
Har inte riktigt lika ont i huvudet och är inte lika yr.
Kan vara uppe och gå lite utan att vilja dö.
Orkar till och med sitta upp i soffan. Känns fint.

Var ju hos läkaren igår och tog massa prover på allt möjligt, och redan idag fick jag svar. Alla prover var normala. Vet inte om det gör mig glad eller ej, självklart är det ju bra att dom inte visar nåt, men det hade varit skönt att veta vad som gjort mig så klen.
Läkaren tyckte att vi ska avvakta och se.
Förmodligen den vanligaste frasen som yttrats av läkare någonsin.

Men, men. Det som inte dödar, det härdar.

För övrigt är det verkligen urtråkigt att vara hemma. Jag blir snudd på deprimerad av att bara ligga på soffan och slöglo på tv eller spela patiens på datorn, så jag hoppas verkligen att jag börjar bli bättre nu.

Ätandet har väl gått sådär dom här dagarna, och ärligt talat tycker jag att man får äta det man är sugen på/orkar fixa till när man är sjuk.

Gårdagens:
Frukost:
2 skivor havreknäcke med leverpastej och gurka. Ett litet glas vaniljyoghurt.

Lunch:
En baguette med smör, skinka, gurka och tomat. Äpple Mer.

Middag:
Spaghetti och köttfärssås. Körsbärstomater, gurka och morotsstavar. Vatten.

Mellanmål:
Ben & Jerrys.

Dagens:
Frukost:
En hembakt ciabatta med smör och ost. Morotsstavar. Ett glas hallonsaft.

Lunch:
Ugnsstekt falukorv och potatismos. Vatten.

"Middag":
Morotsstavar och gurkstavar med dipp. Några ostbågar. En burk cola.

Mellanmål:
Ben & Jerrys. Djungelvrål. Möjligtvis en nattmacka senare.

Nu försöker jag hålla mig vaken så jag vet om jag behöver åka och hämta hem Jonne som dricker öl och spelar Risk med några jobbarkompisar.
Vi hörs.

Inga kommentarer: