måndag 28 mars 2011

Det här med att blogga, och annat....

Alltså, det finns många saker jag vet att jag mår bra av.
Som att inte skjuta upp saker utan göra dom på en gång.
Som att äta nyttigt och röra på mig.
Som ett städat och fint hem.
Som att aktivera mig och göra saker.
Som att blogga.
Till exempel.

Ändå gör jag allt som oftast inte dessa saker, och det gör mig tokig på mig själv. HUR i hela friden kommer det sig, när jag VET att det får mig att må bra?
Det bor nog en liten masochist inuti mig nånstans.
Synd att jag inte vet riktigt var så jag kunde vräka den jäveln.

Hur som. Just i dag är en bra dag, huvudvärk till trots.
För i dag har jag aktiverat mig, gått på stan och köpt lite nya kläder bland annat en jättefin vårjacka och en jättefin handväska.
Jag har också städat, bakat bröd, vattnat blommorna och bestämt mig för att göra 2 såna där saker som jag annars bara skjuter upp till absurdum.

Dessutom har jag köpt en ny fin mobil som jag är helt kär i. Rymdsnigeln heter han.
Han har internet och appar och annat modernt.

Jag vet egentligen inte riktigt var jag ville komma med detta, mer än att konstatera det jag konstaterat så många gånger förr och att jag hoppas att genom att upprepa det för mig själv tillräckligt många gånger kanske en dag ändrar mitt beteende och oftare börjar göra saker som får mig att må bra.

Inga kommentarer: